Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 1.9.2024 alkaen

Kysyttävää toimitusehdoista? Ota yhteys myyntiimme 020 7699 030 tai verkkokauppa[ät]lahdesmaki.fi

Reklamaation tilaukseen tai tuotteeseen liittyen voit tehdä tästä linkistä.

Sisällys

  1. Verkkokaupan tiedot
  2. Tilaaminen
  3. Maksaminen
  4. Tilauksen toimitus
  5. Tuotevirheet
  6. Peruutusehdot
  7. Yksityisyys
  8. Riidanratkaisuelin

1. Verkkokaupan tiedot

Yritys: Lähdesmäki Oy Ilmajoki
Y-tunnus: 0581989-1
Sijainti: Kaaronojantie 2, 60800 ILMAJOKI, FINLAND
Esittämämme hinnat sisältävät Suomen arvonlisäveron 25,5%.

Nämä toimitusehdot koskevat www.lahdesmaki.fi, www.kesakalusteet.fi sekä www.nettimatto.fi verkkokauppoja sekä puhelimitse, sähköpostitse tai muuten etämyyntinä tehtyjä tilauksia, silloin kun nämä toimitusehdot on mainittu ennen tilauksen tekemistä tai tilauksenteko hetkellä.


2. Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. 

Puhelimitse, sähköpostitse tai muutoin etämyynniksi katsotuissa myyntitapahtumissa nämä ehdot esitetään ennen tilauksen tekoa tai tilauksenteko hetkellä. Asiakkaan edellytetään ja oletetaan tutustuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.


3. Maksaminen

Verkkokaupassa maksaminen on mahdollista kassalla kulloinkin tarjotuilla maksutavoilla. Tarkemmat tiedot tarjotuista maksutavoista sekä mahdolliset erikoiskampanjat ovat esitettyinä Maksutavat-sivullamme

3.1. Verkkopankit ja luottokortit, MobilePay

Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa nettiostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimemme Maksuturva Group Oy), joka huolehtii verkkokauppamme maksujenvälityksestä.

Verkkopankki ja luottokortti maksujen maksujenvälityksen toteuttaa Svea Payments Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Svea Payments OY:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksun saajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimi Maksuturva Group Oy).

Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisen ja MobilePay-maksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Svea Payments Oy yhteistyössä Payment Highwayn ja Worldlinen kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highwayn toimesta.

Maksunvälittäjän yhteystiedot:

Svea Payments Oy

Y-tunnus: 2121703-0

Mechelininkatu 1a, 00180 HELSINKI

Puhelin: +358 (0)9 4241 7040

Sähköposti: asiakaspalvelu.payments@svea.fi

www.svea.fi

3.2. Svea lasku ja erämaksu

Svea tarjoaa sinulle helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi laskulla. Valitessasi maksutavaksi Svea Bankin laskun saat aina vähintään 14 päivää maksuaikaa. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko eli 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Huomioithan myös, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet laskusi näet Omat sivut -palvelusta.

Svean laskun käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Bankin asiakaspalveluun.

Laskun maksaminen pienemmissä erissä
Ostoluotto on kertaluotto, jolla voit jakaa laskusi sinulle sopiviin kuukausieriin. Mikäli haluat maksaa laskusi pienemmissä erissä, sinun tulee tutustua laskun yhteydessä saamiisi ostoluoton ehtoihin ja hyväksyä ne allekirjoituksellasi. Tämän jälkeen voit maksaa vähintään laskulla ilmoitetun minimierän. Voit maksaa ostoluoton milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Ostoluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Svea erämaksu on kertaluotto, jolla voit valita haluamasi maksuajan kaupassa tarjotuista vaihtoehdoista. Huomioithan, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet luottosi näet Omat sivut -palvelusta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Erämaksuluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Svea Erämaksun käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svean asiakaspalveluun.

3.3. Svea Yrityslasku

Svea tarjoaa helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksenne laskulla.
Valitessanne maksutavaksi Svean yrityslaskun saatte aina vähintään 14 päivää maksuaikaa. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko. Laskutusmaksu 3 euroa. Maksuhuomautuksesta veloitamme vähintään 5 euroa.

Svean yrityslaskun käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Ostaja vakuuttaa olevansa oikeutettu toimimaan sen yrityksen nimissä, jonka tiedoilla on ostosta tekemässä. Svealla on oikeus tarkistaa ostajan nimenkirjoitus- tai muu osto-oikeus kyseisessä yrityksessä.

3.4. Klarnan maksutavat

Huom! Näet kulloinkin voimassa olevat Klarna -maksutavat sekä ehdot myös kassalla valitessasi maksutapaa!

Klarnan voimassa olevat ehdot löydät tästä.

Klarna - Maksa myöhemmin.

Kokeile ensin, maksa myöhemmin. Tämä tarkoittaa sitä, että saat tilaamasi tuotteet ensin kotiisi ja päätät
vasta sitten haluatko pitää ne vai et. Maksat vain niistä tuotteista jotka päätät pitää. Klarna tarjoaa 14 päivän
ilmaisen maksuajan ‘maksa myöhemmin’ maksutavalla. Jos jotain on vialla, Klarnan ostajan turva takaa, että
saat rahasi takaisin.

Miten se toimii?
Useimmiten lasku lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka valitset ostoksia tehdessäsi, mutta joskus
lasku lähetetään postitse tai tilaamasi paketin mukana. Kun lasku liitetään suoraan pakettiisi, voi sen
saamisessa kulua aikaa.

Hallitse laskujasi
Kirjaudu tästä tai Klarnan sovelluksen kautta, jotta voit nähdä ja hallita kaikkia laskujasi. Voit esimerkiksi
maksaa yhdellä klikkauksella tai pidentää maksuaikaa.

Klarna - Maksa erissä.

Nyt voit helposti jakaa laskusi 3, 6 tai 12 kuukaudelle. Kun jaat laskusi eriin, lasku lisätään tililaskullesi, joka
lähetetään sinulle seuraavan kuukauden puolessa välissä.

Jaa laskusi
1. Kirjaudu tästä tai Klarna sovelluksessa.
2. Valitse minkä laskun haluat maksaa.
3. Klikkaa “Maksuvaihtoehdot” tai “Osamaksu”
4. Valitse kuinka monessa kuukaudessa haluat maksaa. Valmis!
5. Kirjaudu Klarnan sovellukseen täältä.
6. Löydät osamaksun ehdot täältä.

3.5. Lähdesmäki Tili

Maksa myöhemmin ­– omaan tahtiisi 

Ostaessasi Lähdesmäki Tilillä valitset milloin ja miten haluat maksaa. Saat jopa 12 kuukautta korotonta maksuaikaa.

Tilin hakeminen on helppoa ja nopeaa. Voit tehdä hakemuksen joko alla olevasta linkistä tai toimipaikassa paikan päällä. Saat laskun vasta ostoa seuraavana kuukautena ja voit silloin valita maksatko koko summan kerralla vai joustavasti erissä. Luotonantaja on Resurs Bank AB Suomen sivuliike.

  • Et maksa ostoksen teon yhteydessä mitään
  • 30–60 päivää ensimmäiseen eräpäivään
  • Voit jakaa maksun osiin ja valita sinulle sopivan maksuvaihtoehdon
  • Tili on jatkuva luotto, jota voit käyttää myös tuleviin ostoksiisi

HAE LUOTTOA TÄSTÄ (linkki luottohakemukselle)

Saat luottopäätöksen heti ja saat luoton käyttöösi, kun olet allekirjoittanut luottosopimuksen sähköisesti. Tämän jälkeen voit käyttää tiliä maksutapana verkkokaupassamme tai myymälöissämme näyttämällä vain voimassa olevan henkilötodistuksen kassalla.

 

  MAKSUVAIHTOEHTO   VUOSIKORKO   KÄSITTELYMAKSU
  30-60 pv   0 %   0 €
  12 kk   0 %   5,60 €
  24 kk   12,90 %   5,60 €
  48 kk   15 % + Viitekorko   5,60 €

Viitekorolla tarkoitetaan korkolain 12 §:n mukaista viitekorkoa, jonka Suomen pankki julkistaa puolivuosittain ja jonka muuttuessa myös asiakkaan kokonaiskorko muuttuu vastaavasti. Kokonaiskorko voi kuitenkin olla enintään 20 %. Kulloinkin voimassa oleva kokonaiskorko ilmenee laskuilta ja sitä peritään vain luoton maksamattomalle määrälle.

Esimerkkiostos: 1 500 €, 12 kk maksuvaihtoehdolla. Vuosikorko: 0 %. Luottokulu/kk: 5,60 €. Todellinen vuosikorko: 4,01 %. Luoton kustannukset: 61,60 €. Maksettava yhteensä: 1 561,60 €. Osamaksuerä/kk: 130,60 €, 12 erää. Lähdesmäki Tili on jatkuva luotto, jonka minimiluottoraja on 2 000 €. Luoton muusta käytöstä voi seurata korkeampi tai alempi todellinen vuosikorko. Luotonantaja: Resurs Bank AB Suomen sivuliike.

 

Onko sinulla jo Lähdesmäki Tili?

Tarvittaessa voit myös itse korottaa jo aiemmin avattua tiliäsi oheisen hakemuslinkin kautta: Korotushakemus (linkki korotushakemukseen)

Voit tarkistaa tilisi saldon kirjautumalla Resursin omille sivuille. Kirjaudu omille sivuille tästä.

 

Jäikö jokin mietityttämään?

Ota yhteyttä Resursin asiakaspalveluun arkisin, puh. 09 622 4308.


Muut maksutavat

Erityisesti sähköpostitse tai puhelimitse sekä muissa etämyyntitapauksissa voi olla mahdollista maksaa tilaus myös muilla maksutavoilla, kuten suora tilisiirto, korttimaksut tai käteinen.

Mikäli teet tilauksesi sähköpostilla, lähetämme sinulle ennakkolaskun sähköpostiisi. 

Korttimaksu ja käteinen tulee kyseeseen vain rajatuissa tapauksissa, kysy lisää asiakaspalvelustamme verkkokauppa[ät]lahdesamaki.fi


4. Tilauksen toimitus

Lisätietoja toimituksista löydät Toimitustavat-sivulta. Voimassaolevat toimitushinnat näet siirryttyäsi Kassa-sivulle.

Tilauksesi toimitetaan sinulle kassalla valitsemallasi toimitustavalla. Myyjä pidättää oikeuden vaihtaa toimitustapaa silloin, kun se ei heikennä asiakkaan valitseman palvelun tasoa.

Mikäli tilauksellasi on eri toimitusajoilla olevia tuotteita, toimitamme tilauksesi yhdellä kertaa, kun kaikki tilauksen tuotteet ovat toimitettavissa. Erillistoimitukset ovat mahdollisia vain, mikäli toimituksesta on sovittu etukäteen erikseen.

Vakiotoimitustapamme on Nouto Ilmajoen myymälästämme. Muut toimitustavat ovat lisähintaisia palveluita.

Saat toimituksesta lähetysilmoituksen asiakaspalvelustamme tai kuljetusliikkeeltä. Kaikki lähetysilmoituksen jälkeen tehtävät muutokset lähetystietoihin (esimerkiksi toimitusosoitteen vaihtaminen) ovat lisämaksullisia toimenpiteitä ja ne voivat vaikuttaa tilauksen toimitusaikaan.

Toimitamme tilauksia näillä toimitusehdoilla vain Manner-Suomeen. Hinnat eivät ole voimassa osoitteisiin, joihin johtaa vain lauttayhteys eikä Ahvenanmaalle. Kysy tarjous toimituksesta Ahvenanmaalle tai saaristoon 0207699030 tai verkkokauppa[ät]lahdesmaki.fi.

Huom! Jos toimitusosoitteeseen johtaa vain lauttayhteys, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilaamista. Toimitushinnat eivät ole voimassa silloin, kun osoitteeseen on lauttayhteys.

Toimitusaika
Toimitusaika varastossa oleville tuotteille on 2-7 arkipäivää, ellei muuta ole mainittuna tuotesivulla. Verkkokaupassamme on myynnissä myös tilaustuotteita, joiden yhteydessä on kerrottu tarkempi toimitusaika-arvio.

Paketit
Postin pakettilähetykset lähetetään lähimpään noutopisteeseen tai valitsemaasi noutopisteeseen. Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun tilauksesi on lähetetty. Ilmoitus sisältää myös seurantanumeron paketin seurantaan. Huomioithan, että mikäli käytössäsi on Postin Oma Noutopiste, ohjautuvat paketit tällöin ko. noutopisteeseen, vaikka olisit valinnut verkkokaupassamme jonkin muun pakettipisteen. Paketin uudelleenohjaamisesta koituvat mahdolliset kulut ovat asiakkaan vastuulla.

Kotiintoimitus
Tilauksesi toimitetaan Posti rahtina tai Lähdesmäki Oy:n kuljetusautolla lähimmälle ulko-ovelle, jonka läheisyyteen pääsee kuljetusautolla. Kuljetusaika sovitaan puhelimitse ennen toimitusta.


Kotiintoimitus sisäänkannettuna (maksullinen lisäpalvelu)
Sisäänkanto on aina maksullinen lisäpalvelu ja se ei sisälly perushintaiseen kotiintoimitukseen eikä ilmaiseen kotiintoimitukseen. Tilauksesi toimitetaan Posti rahtina tai Lähdesmäki Oy:n kuljetusautolla. Kuljetusaika sovitaan puhelimitse ennen toimitusta. Tilaamasi tuotteet kannetaan sisälle asuntoon asti. Palvelu ei sisällä tuotepakkauksien purkamista tai kokoamistyötä. Mainitse kassalla "Toimituksen lisätiedot" -kentässä, onko kuljettajalle paikanpäällä kantoapua. Tämä mahdollistaa nopeat ja sujuvat toimitukset niin, että kuljetusliikkeellä on mahdollisuus varata paikalle yksi lisäkantaja. Kantajia kuljetusliikkeen puolesta on paikalla enimmillään 2 henkilöä. Huomioi, että sisällekanto kattaa tavanomaisen tuotteiden sisäänkantamisen ulko-ovelta sisälle. Ota huomioon oviaukkojen, hissin ja porraskäytävän koko ja ole tarvittaessa yhteydessä asiakaspalveluumme ennen tilaamista.
Pidätämme oikeuden toimittaa sisäänkannettavat toimitukset oman harkintamme mukaan yhdellä tai kahdella kuljettajalla.

Nouto myymälästä
Nouto valitsemastasi Lähdesmäki -myymälästä (Ilmajoki tai Vaasa). Saat ilmoituksen puhelimeesi, kun tilauksesi on noudettavissa. Huomaa, että tuotteet kerätään keskusvarastollamme ja ne toimitetaan noutopisteeseen, joten tilaus ei ole noudettavissa välittömästi tilaamisen jälkeen.


Lähetyksen vastaanottaminen
Lähetyksen tarkastaminen kuljetusvaurioiden varalta on asiakkaan vastuulla. 

Lähetyksen saapuessa tarkista lähetyksen kunto ja pyydä kuljettajaa merkkaamaan kaikki puutteet rahtikirjalle ennen allekirjoittamista. Tarkista esimerkiksi onko paketissa painaumia tai kulmissa iskun jälkiä. Mikäli havaitset lähetyksessä päällepäin jotain poikkeavaa, voit myös avata pakkauksen kuljettajan läsnäollessa ja tarkistaa tuotteen kunnon.

Myyjä ei vastaa kuljetusvaurioista, joita ei ole merkitty rahtikirjaan varaumaksi.

Jos kuljetuksessa on virhe, tee reklamaatio 7 päivän kuluessa https://www.lahdesmaki.fi/reklamaatio


5. Tuotevirheet

Jos havaitset tuotteessa virheen, tee reklamaatio asiakaspalveluumme reklamaatio-lomakkeella.

 

Kuljetusvauriot
Lähetyksen tarkastaminen kuljetusvaurioiden varalta on asiakkaan vastuulla. 

Lähetyksen saapuessa tarkista lähetyksen kunto ja pyydä kuljettajaa merkkaamaan kaikki puutteet rahtikirjalle ennen allekirjoittamista. Tarkista esimerkiksi onko paketissa painaumia tai kulmissa iskun jälkiä. Mikäli havaitset lähetyksessä päällepäin jotain poikkeavaa, voit myös avata pakkauksen kuljettajan läsnäollessa ja tarkistaa tuotteen kunnon.

Myyjä ei vastaa kuljetusvaurioista, joita ei ole merkitty rahtikirjaan varaumaksi.

 

Takuu 
Mikäli tuotteelle myönnetään erillinen kuluttajansuojalain virhevastuusta poikkeava takuu, on se mainittuna tuotetiedoissa. Asiakkaan tulee säilyttää tilausvahvistus kuittina takuuehdon täyttämiseksi.

Tuotteitamme koskevat kuluttajansuojalain mukaiset säädökset tuotteen virhevastuusta.

 

Virhe tuotteessa
Jos havaitset tuotteessa virheen, tee reklamaatio asiakaspalveluumme reklamaatio-lomakkeella.

 

Myyjä ei vastaa:

  • Virheistä, joista asiakas ei ole ilmoittanut kahden (2) kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta
  • Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneista virheistä
  • Tuotteen normaalista käytöstä aiheutuneesta kulumisesta
  • Asiakkaan tekemistä mittausvirheistä tai erehtymisessä tuotteen mitoissa
  • Palautettavissa tuotteissa olevista virheistä, jos ne johtuvat palautuslähetyksen puutteellisesta suojaamisesta
  • Kuljetusvaurioista, joista ei ole mainintaa rahtikirjalla

Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.

Tuotevirheet korjataan ensisijaisesti korjaamalla tuote kohtuullisessa ajassa.


6. Peruutusehdot

Huomaathan, että palautuksesta on aina ensin tehtävä kirjallinen peruutusilmoitus asiakaspalveluumme verkkokauppa@lahdesmaki.fi.

  • Tilauksella on 14 päivän vaihto-/palautusoikeus
  • Palautusoikeutta ei ole erikseen asiakasta varten valmistetuilla räätälöidyillä tuotteilla
  • Palautusoikeus ei koske hygieniatuotteita (lakanat, patjat, petauspatjat, tyynyt, sängyt)
  • Asiakas vastaa palautuskustannuksista itse
  • Palautuksesta on tehtävä ensin peruutusilmoitus asiakaspalveluumme verkkokauppa@lahdesmaki.fi
  • Asiakkaalle palautetaan palautetun tuotteen hinta
  • Alkuperäisen lähetyksen toimituskuluja, silloin kun ne poikkeavat verkkokaupan vakiotoimitustavasta (kts. kohta "tilauksen toimitus") ei palauteta
  • Palautettavasta summasta voidaan vähentää mahdollinen arvonalenema (kts. kohta "arvonalenema")
  • Maksun palautusaika riippuu maksutavasta ja kestää tavallisesti 1-8 arkipäivää

Palautuskustannukset
Asiakas vastaa palautuskustannuksista itse. Postitse tai Matkahuollolla palautettavissa olevat lähetykset voit lähettää saamillasi palautusohjeilla itse lähimmässä Postin tai Matkahuollon toimipaikassa ja voit maksaa lähetyksen lähetyspaikassa.

Muiden kuin Postin tai Matkahuollon paketteina palautettavien tuotteiden palautuskustannukset löydät taulukoituna tästä linkistä. 

Voit tarkistaa kulloinkin voimassa olevat pakettien paino- ja kokorajoitukset Postin tai Matkahuollon verkkosivuilla.

Voit myös toimittaa palautettavat tuotteet saamiesi palautusohjeiden mukana annettuun osoitteeseen (60800 Ilmajoki) parhaaksi katsomallasi tavalla omalla kustannuksellasi.

Jos sinulla on kysyttävää palautuskustannuksista, niin ota yhteys asiakaspalveluumme verkkokauppa@lahdesmaki.fi

 

Peruutusilmoitus
Peruutusilmoitus tehdään sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa[ät]lahdesmaki.fi

Peruutusilmoitus on tehtävä viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä.

Voit ilmoittaa peruutusilmoituksella, mikäli haluat vaihtaa palauttamasi tuotteen toiseen tuotteeseen.

Saat vastauksena peruutusilmoitukseen palautusohjeet.

Huomaathan, että peruutusilmoitusta ei voi tehdä kuljetusliikkeelle. Siinä tapauksessa, että haluatte perua osan teille jo toimituksessa olevista tuotteista, on koko lähetys otettava ensin vastaan. Kuljetusliike ei voi luovuttaa lähetyksestä vain osaa tuotteista. Tämä koskee peruutuksia, jotka koskevat jo toimituksessa olevia tuotteita.

Palautusoikeus ei koske;

  • Tuotteita, jotka valmistetaan asiakkaan tilauksessa antamien tietojen mukaan
    • Käytävämatot asiakkaan antamilla mitoilla (mitattilausmattojen toleranssi leveydessä ja pituudessa +/- 3-5%)
    • Neliöhintaiset mittatilausmatot
    • VM Carpet mittatilausmatot
    • Sohvat, nojatuolit ja rahit, jotka valmistetaan tilauksesta
  • Hygieniatuotteita
    • Vuodevaatteet (tyynyt, peitot, lakanat, petauspatjansuojat)
    • Patjat
    • Sängyt

Noutamattomat lähetykset

Huomioithan, että noutamatta jätetty lähetys ei ole automaattisesti asiakaspalautus.

Veloitamme jälkikäteen asiakkaalta noutamattomasta paketista aiheutuneet kustannukset (pakkaus- ja lähetyskulut), mikäli paketti on jäänyt noutamatta asiakkaasta johtuvista syistä.

 

Arvonalenema
Myyjällä on oikeus pidättää palautettavan tuotteen arvonalenema esimerkiksi silloin, kun:

  • Tuotepakkaus ei ole uudenveroinen
  • Tuotetta on käytetty ja siinä on merkkejä käytöstä
  • Tuote on vahingoittunut palautuslähetyksessä
  • Tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt
  • Tavarassa on virhe huolehtimisvelvoitteen laiminlyönnistä johtuen

Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, yritys voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.


7. Yksityisyys

Löydät verkkokauppamme rekisteriselosteen tästä linkistä.


8. Riidanratkaisuelin

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttajariitalautakunnan päätökset ovat luonteeltaan suosituksia.

EU:n yhteinen riidanratkaisuelin löytyy linkistä https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Sähköpostiosoite EU:n ODR palveluun on verkkokauppa[ät]lahdesmaki.fi

© 2024 Lähdesmäki Oy - Suomen suurin yksityinen huonekaluliike